Gratis Daisy-hjelp

Har du spørsmål om Daisy? Da kan du ringe den nye gratis hjelpetjenesten, som MediaLT og Blindes Produkter har etablert.

Skrevet av: Morten Tollefsen - 22.08.2005

MediaLT har i samarbeid med Blindes Produkter nå etablert en hjelpetjeneste for alle som har spørsmål om Daisy. Man kan enten ringe 21 53 80 18 eller sende en e-post til: info@daisyklubben.no. Det er avsatt en hel stilling til tjenesten, som er gratis (ikke grønt nummer).

Erfaringene viser at det for mange av brukerne kan være vanskelig å vite hvor de skal henvende seg, når de har spørsmål vedrørende hjelpemidler. Det er dette behovet MediaLT og Blindes Produkter nå ønsker å imøtekomme, ved å etablere en hjelpetjeneste for Daisy.

Bjørn Gulbrandsen i MediaLT sitter nå klar til å motta både telefoner og e-post. Han begynte å arbeide i MediaLT på forsommeren, og har de tre siste månedene arbeidet med å sette seg inn i alle spørsmål tilknyttet Daisy. - Jeg ser fram til kontakten med brukerne, sier Bjørn.

bilde: Bjørn Gulbrandsen

Hjelpetjenesten inkluderer produktsupport for Telex, Plextalk og Dolphin, dvs alle Daisy-produkter unntatt Victor. Supporttelefonen vil være betjent fra klokken 08.00 til 16.00 alle hverdager. Utenfor åpningstiden er det mulig å legge igjen beskjed på en telefonsvarer. - Man må ikke ha en Daisy-spiller eller Daisy-programvare for å kunne ringe. Supporttelefonen er åpen for alle som har spørsmål i tilknytning til daisy, poengterer Bjørn.

MediaLT og Blindes Produkter vil arbeide for å få etablert suppporttelefonen som en varig tjeneste. tjenesten vil imidlertid bli løpende evaluert, og viser det seg at interessen for tjenesten er lav, vil tjenestens framtid bli vurdert på nytt. Blindes Produkter og MediaLT kan fortsatt kontaktes på de vanlige telefonnumrene, men alle som har Daisy-spørsmål oppfordres til å benytte den nye tjenesten.

Nyhetsarkiv